klasy 6
Pivot animator
https://pivotanimator.net/podrecznik-uzytkownika-wydanie1.pdf
https://studio.code.org/s/20-hour
T; Powtórzenie - arkusz kalkulacyjny
Sztuczki:
Aby przejść do wybranej komórki, wystarczy wpisać jej adres w Polu nazwy.
Podając zakres komórek, zawsze musimy w środku użyć znaku dwukropek.
Karta Narzędzia wykresów składa się z zakładek Projektowanie, Układ, Formatowanie
Aby wyświetlić zawartość komórki w wielu wierszach, należy użyć opcji Zawijaj tekst na karcie Narzędzia główne w grupie Wyrównanie
Można zmienić nazwy arkuszy- klikamy w nazwę prawym przyciskiem i wybieramy zmień nazwę.
W dolnym rogu okna programu można odczytać m.in. wartość średnią zaznaczonych liczb oraz ich sumę.
Tekst w komórce może być wyświetlany w pionie, w poziomie i pod różnymi kątami.
Dzięki zastosowaniu narzędzia Seria danych możemy, np. ponumerować komórki, uzupełnić komórki nazwami kolejnych dni tygodnia, miesięcy, automatycznie pokolorować kolejne komórki.
Każdy arkusz w Excelu umieszczony jest na odrębnej karcie. Aby wyróżnić jeden spośród nich albo po prostu uatrakcyjnić wygląd arkusza możemy zmieniać kolory karty. Przechodzimy na kartę Narzędzia główne. Z sekcji Komórki wybieramy formant Format i na liście opcji odnajdujemy nagłówek Organizuj arkusze. Wybieramy ostatnią opcję – Kolor karty. Obok pojawia się paleta podstawowych kolorów do wyboru.
Co to jest funkcja w programie Excel?
Funkcja w programie Excel to częściowo określona formuła. Każda funkcja ma swoją nazwę i wykonuje pojedynczą, choć niekiedy bardzo skomplikowaną operację.
Wyjaśnijj pojęcia: arkusz kalkulacyjny skoroszyt zakres komórek komórka aktywna
arkusz kalkulacyjny - program, który za zadanie ma przedstawiać najczęściej w formie liczbowej oraz tabelarycznej zestawienia róznych danych oraz ich obliczanie, przekształacanie i wizualizację (za pomocą wykresów).
skoroszyt - plik programu arkusza kalkulacyjnego. W jego skład wchodzą poszczególne arkusze (czyli strony)
zakres komórek - zbiór komórek w arkuszu: pionowy (zakres kolumnowy) lub poziomy (zakres wieszowy) od lewej górnej do prawej dolnej. W arkuszu kalkulacyjnym zakres komórek wyraża się zapisem: B4:F8, czyli, wszystkie komórki mieszczące się w zakresie komóek od B4 do F8.
komórka aktywna - komórka, w której aktualnie wpisujesz lub formatujesz dane. najczęściej przedstawia się ona jako wyraźniej obramowana komórka w arkuszu (proszę mie mylić z formatowaneim komórki).
Testy online
http://testy.eduskrypt.pl/arkusz_kalkulacyjny-test-42.html
http://www.a.jasionowski.malochwiej.pl/index.php?go=test1_klasa6_excel_odp
T; Logo firmy
https://www.freelogoservices.com
T: Animacje i SmartArty
Przygotuj w programie PowerPoint prezentację zawierającą:
-animacje
-drzewo genealogiczne ( WSTAWIANIE/SmartArt/Hierarchia)
-inne SmartArty
-własną przemyślaną ścieżkę ruchu np.: latający motyl nad łąką z kwiatami.
Pamiętaj o podpisaniu się na prezentacji i slajdzie końcowym.
Zapisz prezentację pod nazwą: amimacje_imię_nazwisko
Jak prawidłowo korzystać z licencji Creative Commons?
Podajemy w prezentacji źródło pliku i autora utworu.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Każda formuła w programie Microsoft Excel musi być poprzedzona znakiem równości.
Ćwiczenia
Ćwiczenie 1
Liczymy w arkuszu kalkulacyjnym.
Wpisz do komórki B2 następujące formuły:
=36 ∙ (25+48) - 16 ∙ 22 ( =36 * (25+48) - 16 * 22)
=2∙54 -125 (=2*5 ^4 - 125)
Liczymy w arkuszu kalkulacyjnym używając adresów komórek.
=A6^2+ B6^3
Formuły:
=suma(A1: A6)
=średnia((A1: A6)
http://tkol.republika.pl/uzup/ark.htm
Lekcje programowania
https://pl.khanacademy.org/computing/hour-of-code/hour-of-code-tutorial/v/welcome-hour-of-code
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
<!DOCTYPE html>
<html><head>
<meta charset="utf-8">
<title>Programowanie w HTML</title>
</head>
<body><h1>Programowanie w HTML</h1>
<h2>Basic info</h2>
<p>Czy nie byłoby wspaniale mieć własną stronę WWW w Internecie i to zupełnie za darmo?
Łatwiej powiedzieć, niż zrobić? Nic podobnego! Nawet jeśli kompletnie
nie orientujesz się w składni HTML - czyli języka służącego do pisania stron internetowych - nie przerażaj się <br>Jeżeli Twój poziom zaawansowania jest wyższy, również znajdziesz tu coś dla siebie.
Dogłębny opis wszystkich znaczników wraz z bardzo licznymi przykładami ich użycia w praktyce. </p></body>
</html>
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Testy powtórzeniowe
Przed rozwiązaniem Testu 1 wyszukaj w Internecie:
1. Co to jest Pascalina?
2.Hrabina Ada Augusta Lovelace uważana jest za................?
Test 1 Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze
Przed rozwiązaniem Testu 2 wyszukaj w Internecie:
1.Co to jest dyskietka?
Test 2 Środowisko pracy
Test 3 Nauka pisania na klawiaturze komputera
Test 4 Podstawy edycji tekstu
Test 5 Podstawy edycji grafiki
Przed rozwiązaniem Testu 6 wyszukaj w Internecie:
1. Co to jest VisiCalc?
2. Jak wygląda przycisk autosumowania w arkuszu kalkulacyjnym?
Test 6 Arkusz kalkulacyjny
Przed rozwiązaniem Testu 7 wyszukaj w Internecie:
1. Co to jest rozszerzenie pliku?
2. Z jakimi rozszerzeniami zapisywane są pliki programu PowerPoint?
Test 7 Prezentacja multimedialna, rozszerzenia plików
Test 8 Internet
Test 9 Test podsumowujący
Zakres tematyczny
Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze
1.1 Komputer po raz pierwszy
1.2 Co każdy użytkownik wiedzieć powinien?
1.3 Jak zaradzić wirusom komputerowym? Poznajemy regulamin pracowni komputerowej.
Środowisko pracy
2.1 Poznajemy środowisko pracy. Opis systemów Windows i Linux
2.2 Środowisko pracy — ćwiczenia. Poznajemy sposoby uruchamiania programów
2.3 Pliki i katalogi — wprowadzenie: nośniki informacji, tworzenie plików i katalogów
2.4 Pliki i katalogi — kopiowanie, usuwanie, odzyskiwanie z Kosza usuniętych plików i katalogów
2.5 Pliki i katalogi — zapisujemy i odczytujemy wyniki pracy z komputerem
2.6 Pliki i katalogi — porządkujemy swoje prace.
2.7 Akcesoria komputerowe
Nauka pisania na klawiaturze komputera
3.1 Klawiatura narzędziem do pisania tekstów
Podstawy edycji grafiki
4.1 Pierwsze kroki w grafice komputerowej Paint
4.2 Rysujemy proste rysunki z wykorzystaniem narzędzi programu Paint
4.3 Rysowanie na ekranie —Paint
4.4 Uruchomienie i opis programu Paint. Wykonujemy rysunek
4.5 Przygotowanie dokumentu do druku. Drukujemy swoje prace
4.6 Rysujemy i malujemy na ekranie — otwieranie pliku, modyfikacja, zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie
4.9 Wstawianie tekstu do rysunku
4.10 Kopia ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen
Podstawy edycji tekstu
5.1 Pierwsze kroki w edytorze tekstu
5.2 Wykonujemy operacje na blokach tekstu
5.3 Formatowanie dokumentu tekstowego — zmiana rodzaju, rozmiaru, stylu i koloru czcionki
5.5 Tworzymy listy numerowane i punktowane
5.6 Poznajemy przydatne funkcje edytora tekstu
5.7 Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem klipartów
5.8 Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem edytora grafiki
5.9 Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem WortArt
5.10Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem autokształtów
5.11Numerowanie stron, wstawianie tabeli
Komputer w edukacji i rozrywce
6.1 Pierwsze kroki w multimediach
6.2 Poznajemy multimedialne programy edukacyjne
6.3 Jak wykorzystać internet w edukacji?
6.4 Rozrywka z komputerem — gry
6.5 Rozrywka z komputerem — przygotowanie krzyżówki
6.6 Rozrywka z komputerem — przygotowanie rebusu
Arkusz kalkulacyjny
7.1 Pierwsze kroki w arkuszu
7.3 Poznajemy zastosowania arkusza — działania arytmetyczne
7.4 Poznajemy zastosowania arkusza — funkcja SUMA
7.5 Poznajemy zastosowania arkusza — średnia arytmetyczna, kopiowanie formuł
7.6 Modyfikacja arkusza. Podgląd wydruku. Porządkowanie danych.
7.7 Jak powstaje wykres?
Internet
7.1 Co to jest Internet?
7.2 Uruchomienie i obsługa przeglądarki internetowej.
7.3 Adres internetowy
7.4 Wyszukiwanie informacji z użyciem wyszukiwarek internetowych
7.5 Poczta elektroniczna
7.6 Netykieta
Komputer w naszym otoczeniu
10.1 Poznajemy zastosowania komputerów
10.2 Poznajemy urządzenia oparte na technologii komputerowej
10.3 Komputery wokół nas — opracowanie dokumentu tekstowego
Skaczące żaby
http://gry.spryciarze.pl/graj/skaczace-zaby
Konwertowanie plików wideo
http://video.online-convert.com/convert-to-wmv
http://www.programs.pl/program,783,any_video_converter.html
Windows Movie Maker
http://www.chip.pl/artykuly/porady/2009/05/montaz-w-programie-virtualdub
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows-vista/Work-with-clips-in-Windows-Movie-Maker
Tworzenie stron internetowych
http://algorytmy.pl/doc/xhtml/index.php
http://www.w3schools.com/html/default.asp
Arkusz kalkulacyjny
Suma i średnia
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/58374