• klasy 5

        • Scratch

          Umiejętności:

          1. Sterowanie duszkiem strzałkami

          2. Zmiana nazwy i kierunku ruchu

          3. Zmiana kostiumu i powiedzenie lub komunikaty

          4. Ruch ze zmianą kierunku po scenie

          5. Ukrycie duszka po dotyku i pojawianie się duszka


          Europejski Tydzień  Świadomości Dysleksji

           

           http://www.dyktanda.net/ortografia-02.php  dla klasy 5b - środa

           

          http://www.dyktanda.net/ortografia-03.php  dla klasy 5c - wtorek

           

          http://www.dyktanda.net/ortografia-06.php  dla kasy 5e - czwartek

           


          T; Zasady poprawnego wprowadzania tekstu

          • Twardą spację CTRL+Shift+Spacja stosujemy jeśli chcemy, aby sąsiednie słowa znajdowały się w jednym wierszu.
          • Jeśli zamierzasz rozpocząć nowy akapit, to wciśnij Enter. Wcięcie akapitowe uzyskujemy po wciśnięciu klawisza Tab.
          • Aby przenieść kursor do nowego wiersza, ale nie ropoczynać nowego akapitu używamy miękkiego entera Shift+Enter.

           


          T; Pola tekstowe z regulaminem

          Umiejętności:

          1.Wstawianie pola tekstowego

          2.Zmiana koloru pola tekstowego

          3. Efekty pól tekstowych

          4. Powiększanie trzcionki

          5. Wyśrodkowanie tekstu i obrazków.

          6. Wstawianie obrazów, klipartów.

          7. Wstawianie i kolorowanie strzałek.

          8. Kolorowanie strony - kartki.


          T; Zakładanie konta poczty elektronicznej

           

          Strona: outlook.com

          Nazwa uzytkownika np: egesior

          Adres nauczyciela: egesior2017@outlook.com

           


          T:Przejścia, aminacje w PowerPoint

           

          1. Opcja SmartArt w zakładce Wstawianie służy do przygotowania np drzewa genealogicznego.

          2.Przygotuj krótką prezentację ma temat zasad zdrowego stylu życia. Sformułuj krótkie hasła z konkretnymi poleceniami, wstaw kilka zdjęć i obrazów ilustrujących twoje zasady.

          3. Na ostatnim slajdzie wstaw obraz łąki z kwiatami. Umieść na rysunku łąki ilustrację ukazującą motyla.

          4. Wykorzystaj opcję Ścieżki ruchu dostępną w zakładce Animacje, aby wyznaczyć drogę, którą będzie poruszał się motyl pomiędzy kilkoma kwiatami. Pracę zapisz pod nazwą Zasady zdrowego żywienia-Twoje imię i nazwisko. Udostępnij nauczycielowi do oceny.

           


           

          Narzędzia do formatowania tabel

          Umiejętności:

          -scalanie komórek, usuwanie scalania

          -wstawianie i usuwanie wierszy i  kolumn, obramowania

          -zmiana kierunku tekstu

          -ukośne linie

          -zmiejszanie i powiększanie tabeli.

           


          Lista wielopoziomowa

          Zadanie 1: 

          Przeczytaj tekst umieszczony poniżej, a następnie stosując listę wielopoziomową wypisz z niego w dokumencie Word po 3 czasowniki, przymiotniki i rzeczowniki. W twoim spisie powinny znajdowac się 2 poziomy. Zapisz plik w Dokumentach pod nazwą Lista wyrazów.

           

          Tworzenie list wielopoziomowych

          Aby numerowac teskt nalezy kliknąc przyciski Numerowanie, a następnie napisać pierwszą linijkę tekstu.

          Stawiamy kursor ma końcu pierwszego elementu i wciskamy klawisz Enter. Pokazuke się nowy wiersz z numerem 2. Naciskamy klawisz Tab. Wcięcie zwiększa się, a liczba "2" zostaje zastępiona literą "a".

           

          Zadanie 2: 

          Skorzystaj z opcji Lista wielopoziomowa i utwórz w programie Word spis zawierający 3 poziomy. Na pierwszym z nich umieść w kolejnych punktach nazwy dwóch województw, na drugim po dwie nazwy powiatów znajdujących się w tych województwach, a na trzecim po dwie nazwy miast znajdujacych się w tych powiatach. Zapisz plik w Dokumentach pod nazwą Miejscowości.

           


          T: Kolejno oblicz. Style i numerowanie ( podręcznik strona od 16-22)

           

          Umiejętności:

          • Style z Narzędzi Głównych
          • numerowanie
          • lista wielopoziomowa
          • punktowanie
          • definiowanie własnych punktorów i numeratorów
          • usuwanie numeracji

           

           


          Formatowanie tekstów

          akapity.doc

          akapit.doc

          grzyby.doc

          jak_dawniej_malowano.doc

          malarz.doc

          zaproszenie.doc

          Zasady poprawnego wprowadzania tekstu

          http://www.trojkajarocin.pl/index_pliki/informatyka/pisanie_zasady.htm

          Wakacyjna przygoda

          Napisz opowiadanie czcionką 14 na minimum pół strony. Sprawdź czy nie ma błędów.

           

          Tytuł wyróżnij i wyśrodkuj. Po napisaniu opowiadania wstaw obrazki z Painta lub z z ClipArtów. Opowiadanie zapisz w folderze Dokumenty.

           

           

           

          Testy powtórzeniowe

           

          Przed rozwiązaniem Testu 1 wyszukaj w Internecie:

          1. Co to jest Pascalina?

          2.Hrabina Ada Augusta Lovelace uważana jest za................?

          Test 1 Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze

           

          Przed rozwiązaniem Testu 2 wyszukaj w Internecie: 

          1.Co to jest dyskietka?

          Test 2 Środowisko pracy 

          Test 3 Nauka pisania na klawiaturze komputera

          Test 4 Podstawy edycji tekstu

          Test 5 Podstawy edycji grafiki

           

          Przed rozwiązaniem Testu 7 wyszukaj w Internecie: 

          1. Co to jest rozszerzenie pliku?

          2. Z jakimi rozszerzeniami zapisywane są pliki programu PowerPoint?

          Test 7 Prezentacja multimedialna, rozszerzenia plików

          Test 8 Internet

           

           


          Zakres tematyczny

          Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze

          1.1 Komputer po raz pierwszy

          1.2 Co każdy użytkownik wiedzieć powinien?

          1.3 Jak zaradzić wirusom komputerowym? Poznajemy regulamin pracowni komputerowej.

           

          Środowisko pracy

          2.1 Poznajemy środowisko pracy. Opis systemów Windows i Linux

          2.2 Środowisko pracy — ćwiczenia. Poznajemy sposoby uruchamiania programów

          2.3 Pliki i katalogi — wprowadzenie: nośniki informacji, tworzenie plików i katalogów

          2.4 Pliki i katalogi — kopiowanie, usuwanie, odzyskiwanie z Kosza usuniętych plików i katalogów

          2.5 Pliki i katalogi — zapisujemy i odczytujemy wyniki pracy z komputerem

          2.6 Pliki i katalogi — porządkujemy swoje prace.

          2.7 Akcesoria komputerowe

           

          Nauka pisania na klawiaturze komputera

          3.1 Klawiatura narzędziem do pisania tekstów

           

          Podstawy edycji grafiki

          4.1 Pierwsze kroki w grafice komputerowej Paint

          4.2 Rysujemy proste rysunki z wykorzystaniem narzędzi programu Paint

          4.3 Rysowanie na ekranie —Paint

          4.4 Uruchomienie i opis programu Paint. Wykonujemy rysunek

          4.5 Przygotowanie dokumentu do druku. Drukujemy swoje prace

          4.6 Rysujemy i malujemy na ekranie — otwieranie pliku, modyfikacja, zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie

          4.9 Wstawianie tekstu do rysunku

          4.10 Kopia ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen

           

          Podstawy edycji tekstu

          5.1 Pierwsze kroki w edytorze tekstu

          5.2 Wykonujemy operacje na blokach tekstu

          5.3 Formatowanie dokumentu tekstowego — zmiana rodzaju, rozmiaru, stylu i koloru czcionki

          5.5 Tworzymy listy numerowane i punktowane

          5.6 Poznajemy przydatne funkcje edytora tekstu

          5.7 Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem klipartów

          5.8 Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem edytora grafiki

          5.9 Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem WortArt

          5.10Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem autokształtów

          5.11Numerowanie stron, wstawianie tabeli

           

          Komputer w edukacji i rozrywce

          6.1 Pierwsze kroki w multimediach

          6.2 Poznajemy multimedialne programy edukacyjne

          6.3 Jak wykorzystać internet w edukacji?

          6.4 Rozrywka z komputerem — gry

          6.5 Rozrywka z komputerem — przygotowanie krzyżówki

          6.6 Rozrywka z komputerem — przygotowanie rebusu

          Internet

          7.1 Co to jest Internet?

          7.2 Uruchomienie i obsługa przeglądarki internetowej.

          7.3 Adres internetowy

          7.4 Wyszukiwanie informacji z użyciem wyszukiwarek internetowych

          7.5 Poczta elektroniczna

          7.6 Netykieta

          Strony

          Skąd wziął się znak "@"? Jest starszy od komputerów!